Artikkelit

TIEDOTE: SOLID HOUSE ON NYT ENTISTÄKIN VAHVEMPI

Kevät on valmistujaisjuhlien aikaa! Myös me Solid House Kiinteistönvälitystoimistossa haluamme juhlistaa joukossamme tänä keväänä valmistuneita ja tutkintonsa suorittaneita rautaisia välitysalan ammattilaisia!

Solid House Turussa työskentelevä Kadri-Ann Öunap on suorittanut liiketoiminnan ammattitutkinnon kiinteistönvälityksen osaamisalasta (KiAT) ja Solid House Salon välittäjä Janita Eloranta on valmistunut Turun ammatikorkeakoulusta tradenomiksi liiketalouden koulutusohjelmasta.

untitled_design_2.jpg

Kadri-Ann Öunap (vasemmalla) sekä Janita Eloranta.

Ylemmän kiinteistönvälittäjän tutkintotodistuksen (YKV) saavat tänään perjantaina käteensä Solid House Turun aluepäällikkö Mira Paananen sekä kiinteistönvälittäjä Aija Varjonen.

YKV-tutkinto on iso kokonaisuus ja sen suorittaminen hektisen työn ohessa vaatii paljon aikaa ja energiaa. Miksi sekä Paananen että Varjonen kokevat YKV-tutkinnon suorittamisen itselleen tärkeäksi?

”Opiskelu kasvattaa itsevarmuutta omaan osaamiseen ja luo samalla pohjaa entistäkin ammattitaitoisempaan välitystyöhön. On erittäin arvokasta kehittää itseään ja pysyä ajan hermoilla siitä, miten ja mihin suuntaan ala kehittyy. Jokainen itselle hankittu alan ammattinimike on työllä ja ahkeralla opiskelulla saatu ja nyt on yksi iso tavoite hoidettu maaliin!”, Varjonen sanoo.

”YKV-tutkinto syventää osaamistani ja antaa minulle itsevarmuutta toimia alalla. Tutkinto ei ollut mitenkään helppo työkiireiden ohella. Joten kyllä nostan itselleni hattua, että sain tutkinnon suoritettua ja olen ylpeä siitä”, Paananen kertoo.

huom_turku-13.jpg

Mira Paananen

Miksi YKV-tutkinnon suorittaminen on hyödyllistä asiakkaan kannalta?

”Itseään kehittävä kiinteistönvälittäjä on kultaakin arvokkaampi kumppani kodinvaihdon yhteydessä – hän suojelee monilta sudenkuopilta ja osaa laadukkaalla sekä ajantasaisella ammattitaidolla ohjata ja auttaa asiakkaittaan kohti oikeita päätöksiä. Hän herättää luottamusta ja tuo turvallisen tunteen isojen päätöksien äärellä. Hyvin kouluttautunut kiinteistönvälittäjä on moninkertaisesti oman palkkansa arvoinen”, Varjonen toteaa.

Kenelle Paananen ja Varjonen suosittelisivat YKV-tutkinnon suorittamista?

”Ihan kaikille, jotka ovat toimineet alalla pitkään ja tahtovat syventää osaamistaan”, Paananen sanoo.

”Henkilöille, joka haluavat haastaa itseään. Opiskelu vaatii paljon aikaa ja sitoutumista!”, Varjonen lisää.

YKV-tutkinnon suorittaminen on reilun vuoden mittainen koitos, johon sisältyy jaksottaisia luentopäiviä, esseiden kirjoitusta, paljon etätehtäviä sekä pitkiä tenttipäiviä. Kaiken kruunaa opinnäytetyö eli tutkielma välittäjän itse valitsemasta aiheesta.

Sekä Paananen että Varjonen aikovat juhlistaa valmistumista ensin opiskeluryhmän kesken kuohuvaa kilistellen ja myöhemmin oman perheen ja lähimmäisten kanssa kesäjuhlien merkeissä.

”Kuten vanha sanontakin sanoo, olo on tällä hetkellä väsynyt, mutta onnellinen”, Paananen sanoo.

”Nyt on haasteellinen opiskelu hoidettu kunniakkaasti maaliin ja saa olla ihan luvan kanssa ylpeä itsestään!”, Varjonen jatkaa.

huom_turku-10.jpg

Aija Varjonen

Entä mihin haasteisiin he aikovat tarttua seuraavaksi?

”Olen päättänyt tarttua nyt hetkeksi ihan vain työntekoon, mutta ajatuksissani on jo salaa vieraillut mahdollisesti auktorisoidun kiinteistöarvioijan (AKA) tai vaihtoehtoisesti liiketoiminnan ja kaupallisen alan tutkinto. Onhan näitä vaihtoehtoja. Sen näkee, minne lie tuuli taas kuljettaa!”, Varjonen sanoo.

”Lupasin perheelleni etten opiskele vähään aikaan, mutta juuri eilen sain puhelinsoiton jossa minulle suositeltiin liiketoiminnan ammattitutkintoa, joten jospa se seuraavaksi – sitten joskus myöhemmin.”, Paananen naurahtaa.

Varmaa on, että molemmat aikovat jatkossakin kehittää itseään ja osaamistaan eteenpäin ja pysyä voimakkaasti kehittyvän kiinteistönvälitysalan aallonharjalla – sillä vaikka alan trendit ja tuulet vaihtuvat, asiantunteva kiinteistönvälitys tulee aina pysymään muodissa.

Onnea vielä kaikille tänä keväänä valmistuneille ja opintonsa suorittaneille!

Twitter Facebook Pinterest Jaa artikkeli

Haluan tilata
ilmaisen arviokäynnin

Haluan lisätietoa ostamisen palveluista